Oplevering Interieurconcept Arriva OV Servicepunt Tilburg

Oplevering Interieurconcept Arriva OV Servicepunt Tilburg

 

Als interieurdesigner werk ik aan uiteenlopende projecten. De ene keer richt ik een kantoor in voor een zelfstandig opererende ondernemer of maak ik het ontwerp voor een tandartspraktijk, de andere keer druk ik mijn stempel op het interieurdesign van een landelijk bedrijf.

Zo heb ik het landelijke interieurconcept ontwikkelt voor het OV Servicepunt van Arriva en ben ik nauw betrokken bij het concept voor samenwerkende locaties van Arriva & NS – Service & Tickets –  in Nederland. Extra leuk is dat ik iedere dag langs Station Leeuwarden rij, een van de locaties die inmiddels afgerond is.

Het project gaat verder dan alleen het neerzetten van een huisstijl. Het gaat om functionaliteit, veiligheid, zichtbaarheid en een stukje psychologie. Tijdens het ontwerpproces heb ik samen met zo’n twaalf partijen de basisvoorwaarden voor het ontwerp samengesteld. Aan deze look en feel moeten alle Service en Ticket winkels voldoen.  Afhankelijk van de beschikbare ruimte op een station bepalen we de definitieve look. Mede door dit proces heb ik de huisstijl ontwikkelt voor het OV Servicepunt van Arriva. Deze kenmerkt zich onder andere door de toevoeging van signing zoals de Skyline van de stad en Arriva kleurstellingen.

Waar we begonnen met de medewerkers in hokjes achter glas en een schuiflade voor het geld en de tickets, zien we nu open balies. Het had wat voeten in de aarde om medewerkers, managers en directie te overtuigen van het positieve psychologische effect van de open balies. Samen met het enthousiasme van Esther van der Mei (medewerker Arriva) is dat gelukt. De medewerkers die huiverig bleven, hebben we in het proces begeleid.

De medewerkers hadden dus een duidelijke stem in de functionaliteit van de locatie hebben. De look en feel zijn wel door mij als interieurdesigner bepaald. Dat de medewerkers uiteindelijk trots zijn op hun werkplek geeft mij een enorme kick. Al met al ben ik erg trots op de samenwerking. Trots (Fier) op het feit dat ik, Ruben uit Leeuwarden, aan zo’n landelijk project mag werken.

Woensdag 8 mei was het dan zover met de oplevering van het OV Servicepunt Arriva in Tilburg. Deze provincie heeft ervoor gekozen om een ‘eigen’ uitstraling te hebben. BRAVO (Brabant vervoert ons) waarmee de looks en feels van de Arriva punten moeten worden gematched met BRAVO. We hebben daar een perfecte balans in weten te vinden.

Jan Pieter Been (Regio Directeur Arriva) gaf een korte openingsspeech en was zichtbaar happy met de stijl. Daar sluiten we ons graag bij aan! We verwachten nog veel met elkaar samen te blijven werken!

Openingsspeech Regio Directeur Jan Pieter Been – Arriva –

OV Servicepunt voorzien van Skyline Tilburg

Balie Ontwerp Buro Baarsma

Bouwteam Ruben Baarsma, Jack Woolthuis (arriva) en Henk van den Berg (arriva)

Signing op glas BRAVO stijl